De tijd gaat snel... - Reisverslag uit Nassington, Verenigd Koninkrijk van Anita, Koert, Floor, Marit en Lourens Liekelema-Beugels - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel... - Reisverslag uit Nassington, Verenigd Koninkrijk van Anita, Koert, Floor, Marit en Lourens Liekelema-Beugels - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel...

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita, Koert, Floor, Marit en Lourens

19 Januari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Nassington

We zitten alweer een aantal weken in het nieuwe jaar. De tijd vliegt hier. Lourens is al een grote jongen van 8 weken en 5,5 kilo. Woensdag krijgt hij zijn eerste prikken. Het is een tevreden jongen die vooral van zich laat horen als hij honger heeft. Helaas heeft hij 's nachts ook nog best vaak honger.

Floor en Marit vonden hun broertje eerst helemaal niet interessant. Er is voor een 4 jarige ook weinig spannends aan een baby. Zo'n kind krijgt bij het minste of geringste aandacht van mama (en papa) en slaapt alleen maar. Nu begint hij echter te lachen en zien ze de lol van een broertje wat meer in. De dames hebben samen bijna overal strijd over, maar nu ook over wie Lourens het eerst en het hardst aan het lachen kan maken.

Het gaat geweldig met Floor en Marit op school. Ze vinden het leuk om met vriendjes en vriendinnetjes te spelen en vooral Marit krijgt al een echt Engels accent. En in deze streek klinkt "I Like tea" dan een beetje als "I Loik tea" en home wordt uitgesproken als Hheum. Ze zijn vooral mij volop aan het verbeteren als het om de uitspraak gaat.

Kerst en Oud en Nieuw hebben we hier doorgebracht. We wilden graag naar Nederland met de kerstdagen, maar het bleek niet mogelijk om op tijd een paspoort aan te vragen voor Lourens. De wachttijd bij de ambassade was 6 tot 8 weken. Lourens was 4 weken toen we wilden gaan, dus we zaten vast op dit eiland. Dat was uiteindelijk helemaal niet erg want we hebben een leuke Kerst gehad met onze buren die ons heel gastvrij hebben ontvangen. Oud en Nieuw was echter de meest saaie die we ooit hebben gehad. Geen vuurwerk geen borrelende mensen op straat en geen Youp op de tv. Dat doen we volgend jaar anders.

Gelukkig komen er wel mensen onze kant op. Mijn ouders vlak na de geboorte van Lourens. En Rinus en Maaike hadden ook snel een ticket geregeld toen bleek dat we niet kwamen met Kerst. Nienke en Margriet waren er ook toen. Christiaan is hier een weekend geweest. En er volgen binnenkort meer bezoekjes. Erg leuk allemaal!
Wij komen 13 februari weer met de boot naar Nederland.

Koert heeft zijn eerste werktripjes weer gehad. Hij begon meteen met een week US. Best pittig voor ons allebei. Koert vind het niet meer heel fijn om zo lang van huis te zijn en ik moet nog even wennen aan de routine met drie kinderen.
In het weekend proberen we zo veel mogelijk leuke dingen te doen. Vooral nu we weer in een nieuw ritme zitten met Lourens erbij. Dagjes naar Londen en Cambridge. Veel wandelen en zwemmen met Floor en Marit.

Inmiddels wonen we hier echt. Het nieuwe is er wel af. Het bevalt super goed, maar we vinden het allemaal leuk om in februari weer even wat van Nederland op te snuiven.

Graag wil ik iedereen bedanken voor alle kaartjes en cadeautjes na de geboorte van Lourens. Leuk al die reacties. En wie weet tot over drie weken!

• 19 Januari 2009 - 17:59

Mirjam:

Hoi Anita, Koert en kids.
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat bij jullie en wat een leuke foto's, de dames hebben ze nog niet gezien, ik ga ze zo roepen. Suus heeft het nog vaak over jullie, ze mist Marit en Floor wel met buitenspelen. Afgelopen weken weer ijs op de Molenvijver en dan niet zo kort als vorig jaar, we raakten er gewoon aan gewend. Wat een lekker mannetje, jullie Lourens, fijn dat het lekker loopt allemaal.
    Hier verder alles prima hoor. Bet is gevloerd door de griep, zoals zoveel mensen op het moment, vast door al het feesten op het Eras, nee hoor ze doet het hartstikke goed daar.
    Suusje ook alles prima, zij heeft heel wat afgeschaatst, vond ze heerlijk.
    Nu ga ik haar snel onder de douche vandaan halen om de foto's te kijken, kan ze daarna haar bed in.
    Veel groetjes van ons allemaal, xx Mirjam

• 19 Januari 2009 - 18:12

Bette:

Hoi Koert, Anita, Marit en Floor.
    Wat leuk om deze foto's te zien! Wat is Lourens toch leuk. Hebben Floor en Marit mee gedaan aan een kerstvoorstelling? Ik heb nu griep zoals jullie bij het bericht hier boven kunnen lezen. Maar dat is alweer bijna over.
    XxBette
    P.S. Nog een gelukkig nieuwjaar!
    P.P.S. Is Morris er al?

• 09 Oktober 2009 - 20:28

Nancy:

Haai,

Jullie houden het lekker bij hè hi,hi
    Gaat het goed ?

Groetjes,
    Nancy

• 11 Mei 2010 - 17:15

Generation R:

Beste familie Liekema,

U doet al enkele jaren met uw dochters Floor en Marit mee aan het Generation R onderzoek. Wij hadden u graag willen uitnodigen om mee te doen aan een vervolgonderzoek. Op dit moment zijn we erg bang dat we u uit het oog verloren zijn, omdat we geen contactgegevens meer hebben. Daarom ben ik erg blij iets van u te vinden op deze site!
    Omdat er geen mogelijkheid is u een privé bericht te versturen, zal ik het kort houden. Ik hoop dat u bereid ben contact te zoeken met ons via onderstaande gegevens!

Ik kijk uit naar uw antwoord!

Met vriendelijke groet,

Denise Heppe